tirsdag 27. mai 2014

Pasta pesto med cherrytomater og mozzarella.

Her har dere middag på 10 minutter:


Åhhh, jeg er så sulten, men hva skal vi ha til middag? Kjenner du igjen følelsen når du står i butikken med rumlende mage og skal finne på noe kreativt i en fei?

I dag var en sånn dag. Jeg har heldigvis ikke så mange sånne dager etter som jeg stort sett planlegger middagene på forhånd. Men denne helgen var for travel og lite gikk etter planen.
Så da sto jeg der i butikken i dag da med hodet tomt for ideer, klokka bikket halv fem og jeg hadde ennå ikke hentet barna i barnehagen. Stress på vei med andre ord.
Da jeg så en ferdig grillet kylling kom jeg på hvor godt det smaker sammen med pasta pesto. Vips var det gjort. Et enkelt måltid som jeg lagde på nøyaktig 11 minutter. Det vil si så fort pastaen er ferdig kokt og helt av. Perfekt for skrubbsultne mager.


Jeg er i utgangspunktet fan av måltider med få ingredienser (men råvarene må være bra så klart).
Her kommer en matbloggers innrømmelse: i dag kjøpte jeg til og med pestoglasset. For å lage pesto ble bare enda en ting å gjøre, og jeg hadde ikke lyst til å stå å kjøkkenet ett minutt lenger enn nødvendig i dette fine været. 
Målet var tasty og mettende middag og det ble det! Ikke akkurat gastronomisk, men bedre enn Fjordlands vil jeg påstå. Sånn gjorde jeg:




Ingredienser:
(2-3 porsjoner)
  • Grillet kylling
  • Spaghetti
  • 10-15 cherrytomater
  • 1/2 porsjon pesto eller 1/2 ferdig glass
  • 1-2 pakker mozzarellaost

Fremgangsmåte:
  1. Lag pesto etter denne oppskriften. (Eller kjøp et glass)
  2. Kok pastaen i godt saltet vann etter anvisning på pakken. Hell av vannet og ha pasta tilbake i kjelen. Del cherrytomater i to og bland de inn i pastaen. Riv mozzarellaosten og la den få smelte litt inn. Bland inn pesto eller server den ved siden av (hvis du har kresne barn som ikke er så glad i det, sånn som meg).
  3.  Kyllingen deler jeg opp og server på fat ved siden av.
Velbekomme.

Ingen kommentarer: