søndag 4. mai 2014

Fylt kalun & portvinsaus

I går hadde vi middagsgjester og jeg bestemte meg for å lage kanskje det aller beste jeg vet. Dette kalkunmåltidet har jeg blogget om før, men en så god oppskrift kan vel ikke gjentas for ofte?

Jeg elsker kalkunkjøtt, og denne gangen hadde vi fått tak i helt renskårent filetkjøtt. Vi skar ut en lomme og fylte den tradisjonen tro med sopp, bacon, soltørket tomat og timian. Den nydelige kalkunfileten fortjente en skikkelig god saus, og det ble portvinssaus som er noe kremet og har masse smak.

Som tilbehør hadde vi små poteter bakt i ovn med maldonsalt, olivenolje og frisk rosmarin. Synes det passer bra med enkle poteter som kan suge til seg den gode sausen, men bakt i ovn er tross alt litt mer spennende enn bare kokte.


Smørstekte aspargestopper og glaserte småløk var helt smashing til.
 
Denne retten må dere bare prøve! Dette lagde vi for første gang til barnedåpen til vår førsteføde og så har vi laget det igjen og igjen og igjen.
Klikk her for å komme til oppskriften!


Bon app!

Ingen kommentarer: