onsdag 1. januar 2014

Mine 5 favorittoppskrifter fra 2013

I 2013 prøve jeg ut masse nye oppskrifter. I går delte jeg hva lesernes favoritter har vært, så i dag tenkte jeg dele mine egne favoritter. Jeg må si det var vanskelig å velge, men nå har jeg endt opp med fem hverdagsoppskrifter fra i fjor. Dette er retter som har fått fast plass og som hele familien har lagt sin elsk på.
Håper dere finner noe som inspirerer!

1. Quesadilla ( med guacamole til)
Jepp, vi har fått dilla på quesadilla. Denne måtte på topp, for det har stått på bordet mange (sene) kvelder i 2013.

2. Rustikk kyllingpai
Comfort Food for meg. Tar meg rett tilbake til årene jeg bodde i England.

3. Soupe au Pistou (fransk bønnesuppe)
Grønnsaker, bønner, pasta, hvitløkspistou...alt jeg digger på en gang! Pluss Provence rett inn på mitt norske kjøkken!
 
Jeg elsker mango. Dette er en enkel dessert som jeg tyr til gang på gang. Har laget den i mange år, endelig fikk jeg somlet meg til å publisere den på bloggen etter masse forespørsler.
 
Komponerte denne salaten da jeg følte behov for nytt tilbehør til grillmat. Vi ble hekta i sommer. Nydelig måte å spise tortellini på. Super til lunsj også. 
 


Håper dere har hatt en fin nyttårsfeiring!?

2013 ble et litt mer spennende år for bloggen enn forventet. Den har egentlig bare vært en liten hobby, min egen oppskriftsdatabase som i utgangspunktet skulle deles med venner og familie. 
I høst begynte lesertallene å øke for alvor, og jeg bestemte meg for å være mer aktiv. Har blitt med på konkurranser, er del av Romerikets Blad matsatsning, har avtale med SOL.no og diskuterer nå flere andre samarbeid.
Så jeg er virkelig spent på hva 2014 kommer til å bringe! En ting slår alt da, i august skal jeg gifte meg med mannen i mitt liv. 2014 lover bra! Til våren skal vi prøvesmake menyer, og dere skal få høre mer om det etter hvert.

Godt Nytt År trofaste lesere og venner! Måtte 2014 bringe deg noe av det du drømmer om.


Ps. Hvis du lurer på hva du skal gjøre med kalkunrester så prøv denne enkle, gode salaten.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Tusen takk for all matgleden du sprer, det er en fornøyelse å følge deg :)
Lykke til med 2014 :)
Godt nyttår! :)

Monica sa...

Å, tusen takk for koselig kommentar, Lotta! Så hyggelig at du følger bloggen.