torsdag 10. juli 2014

Pimms - min sommerdrink


Takk for denne gangen, fine Stavern og hytta! Vi er vel hjemme (i tropevarmen på Romerike) etter et par uker i Vestfold.

Det er godt å bo på hytta i perioder, være nærmere havet og leve et enklere liv. Planen for dagen der er sjelden ambisiøs, det pleier maks å strekke seg til en tur på stranda, kjøpe en is og spille litt fotball. La humla suse med andre ord. Jeg prøver å holde meg unna internett, tar ikke mobilen med mindre jeg må, spiller heller brettspill og leser bok framfor å se på tv om kvelden. Vi har hatt mye besøk, kvalitetstid med familie og venner som overnatter. Det er så hyggelig.

Dagen virker ofte mye lenger enn hjemme på hytta. Kanskje fordi vi er mange mil unna studiebøkene, vaskemaskinen, og alle husprosjektene. Maten passer vi på å holde enkel med få ingredienser. Med så masse tid og rom kommer de gode samtalene, de store kreative ideene, og et herlig perspektiv. Hver eneste år. Det slår ikke feil.

Etter at barna er lagt hender det at jeg skjenker meg sommerdrinken min, Pimms, som er frisk og leskende. Pimms finner du på Vinmonopolet nå, og den er basert på Gin. Jeg har den fra alle årenen jeg bodde in Britain! Glasset fyller jeg med lime, jordær, appelsin og masse is. Da er det sommer for meg!

 
Jeg må også anbefale en sinnsyk god jordbærdessert der jeg marinerer jordbærene i Pimms. Oppskriften finner du her.

Fortsatt god sommer!
 
 
Pimm's Cup 

  • 1 del Pimm's
  • 3 deler 7-Up eller Sprite
  • appelsin
  • mynteblader
  • jordbær
  • 1 lime skive
  • En raus mengde isbiter

Denne kan lages rett i glass, men gjør seg godt i en stor, klar mugge. Del opp frukt og ha i sammen med masse isbiter. Hell på Pimms og topp det hele med Sprite / 7 Up. Det er også godt med tonic, ingefærøl, limonade og appelsinjus.

Ingen kommentarer: