tirsdag 21. januar 2014

Bursdag, iskrembuffet og RABATT til dere

I dag kommer et tips til bursdagsfeiring: Iskrembuffet!



Minstegutten vår har lagt sin elsk på is, og til 2-årsdagen hans inviterte vi til iskremfest.
Det ble kjempe populært. Hvem liker vel ikke is? 




Vi satte opp en buffet som inneholdt ulike is og masse forskjellige strøssel og sauser.
Jeg bestilte tilbehøret fra Bursdagsboks.no, blant annet den stilige flaggrekken, fine vimpler festet på sugerør, søte bordskilt og kule serveringsbeger.



TILBUD:
NÅ har Bursdagsboks.no et tilbud til dere som leser bloggen min! Jeg har ordnet en rabattkode som gir dere -15% rabatt på alle produkter. Klikk her og skriv MONICASMATVERDEN i kodefeltet ved bestilling ! Tilbudet varer frem til 20. februar 2014.
 
Jeg synes de har utrolig mye fint. Veldig stilig engangsservise som er litt annerledes enn det som finnes i butikkene. Prisene er fine også, og det er lettvint å bare gå inn på nettsiden og klikke det hjem i posten i god tid før bursdager.


Jeg brukte disse isbegerene. Tenkte på kremmerhus også, men med mange små barn var disse mer praktiske.

 
 




Disse rosa muffinsbegerne brukte jeg i Ida sin 4-års dag til gelé med vaniljesaus. Det slo virkelig an. Barna elsket å få hvert sitt beger og de var akkurat passe på størrelse og ikke minst veldig søte!


Til iskrembuffeten vår satte vi fram is med smak av jordbær, nougat og nøtter, sjokolade samt masse vaniljeis. (Med så mye tilbehør er det godt med litt nøytral is.) Vi spredte det godt utover benken for å unngå altfor mye kø etter som vi hadde 25 gjester på besøk.
 

 
Ved siden av satt vi fram varm hjemmelagd sjokoladesaus og lunken karamellsaus, samt bringebærcoulis og en lakrissaus. Ellers tok vi litt av på strøsselfronten og kjøpte inn alt vi kom på omtrent; daimkuler, tutti frutti kakestrøssel, knuste oreokjeks, vaniljefudge (i småbiter), hakket after eight, knust marengs, oboy, salt lakris strøssel samt friske blåbær og bringebær. Noe for en hver smak med andre ord.

Buffeten ble veldig populær. Både små og store løp fram og tilbake til buffeten et utall ganger. Dette skal definitivt gjentas!



Klart vi kunne hevet dette enda et hakk med hjemmelaget is, men lillemann har bursdag rett før selve julefeiringen og da var det perfekt med denne løsningen her hvor alt var kjøpt inn på forhånd og det eneste vi gjorde var å sette det fram.




Tradisjonen tro lagde min kommende svigermor en kake til 2-års dagen (som det alltid er spennende å få se). Hun er superkreativ og denne gangen var kaken virkelig treffende. For det morsomste gutten vår vet om er å gjemme seg bak gardiner og skremme oss med "bø". 



Jeg er enig med mine barn. Bursdag er gøy!




Innlegget er sponset av Bursdagsboks.



2 kommentarer:

HOUSE of MO sa...

Så bra tips! Bloggen din har gitt meg såå mye inspirasjon i matveien! Takk :)

Monica sa...

Så hyggelig å høre! Takk for kjempe koselig kommentar:)