tirsdag 31. desember 2013

Lesernes topp 5 oppskrifter i 2013

Hei dere!
Her ser dere hvilke oppskrifter som har vært mest populære på bloggen i 2013. Jeg fikk spørsmål om dette (og ble skikkelig nysgjerrig selv). Statistikken er målt i antall sidevisninger, så her ser dere hva som var de største slagerne i år.

Mest leste oppskrift:
1. Eplekake med vaniljekrem

En klar vinner. Dette er slik en eplekake skal smake, synes jeg. Kult at den ble en favoritt!

2. Kanelknuter

Hyggelig at disse kom nesten øverst på listen. Denne bolleoppskriften er en av mine absolutte favoritter som jeg lager hele tiden.

3.Kvikk Lunsj kake

En kake med stilig utseende så kanskje ikke så rart at den får litt oppmerksomhet i kakelandet Norge.

4. Hjemmelaget aïoli

Endelig noe annet enn kaker på 4.plassen! Ble glad for at denne kom på lista. Er jo så lett å lage selv og så anvendelig.

5. Gresskarmuffins til halloween

Denne oppskriften ble jeg superfornøyd med så det er gøy at mange har lest den!


Selv om jeg i hovedsak skriver om middagsmat er det altså kakene som dominerer! Mye av grunnen til det er nok fordi oppskriftene på eplekaken og kanelknutene havnet på forsiden av landets store avis (Lesernes VG) i flere uker, og det dro massive lesertall. Eplekakeoppskriften har faktisk blitt lest over 30'000 ganger bare på et par måneder !!

Kvikk Lunsj kaken og spesielt gresskarmuffinsene ble også eksponert på diverse nettsider og var på trykk i avisen Romerikets Blad. Så da er det bare aïolien som har dratt lasset selv. Samtidig hører jeg at andre matbloggere også forteller at det er kakeoppskriftene som blir mest lest.

Det er i hvertfall tydelig at bloggen benyttes mye til selskap og store anledninger. Nå før jul og i disse dagene før nyttår har jeg gått fra 2500 lesere daglig til gjennomsnitt på rundt 4000 lesere. I hele desember har bloggen vært inne på topp ti lista på matbloggtoppen her. Blir overrasket hver gang jeg ser det.

Men jeg tar hintet og lover å teste ut litt nye kaker i 2014, og ikke minst har jeg tenkt til å legge ut mer oppskrifter på skikkelig gourmetmat.

I morgen får dere se mine favoritter fra 2013. Ha en skikkelig fin nyttårsfeiring dere!

 

Ingen kommentarer: